K122 SCH OKUL EĞİTİMİ
PROJE BİLGİ NOTU
Proje Sahibi Kurum : Özdemir Gürocak İlkokulu
Proje Makamı :Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Merkezi Başkanlığı(Ulusal Ajans)
Proje Programı : Erasmus+ Programı K122 –SCH Okul Eğitimi Programı
Proje Numarası : 2021-1-TR01-KA122-SCH-000015941
Proje Adı : Eğitimde Dijitalleşmeye Kişiselleştirilmiş Sınıflardan Başlıyoruz
Proje Bütçesi : 37 325 Euro
Proje Süresi : 1 Ocak 2022 – 31 Aralık 2022 arasında 12 ay
Proje Yabancı Ortakları :WBS, Hansa Grundschule
Proje katılımcı Sayısı : 11 Öğretmen
Proje Faaliyetleri : 11 Öğretmenle Almanya/İtalya da Dijital öğretim kursu (6 Gün)
11 Öğretmene Almanya/İtalya da okulda İş başı Eğitimi (4 Gün)
1 Uzmanın Seminer için Avrupa dan daveti (5 Gün)
Proje Özeti
İhtiyaç
Projemiz okulumuz, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin özellikle COVID-19 salgını döneminde önemi daha iyi anlaşılan dijital eğitime adaptasyonu sürecine istenen düzeyde adapte olamamalarından yola çıkılarak hazırlanmıştır. Bir durum analizi yapılarak bu adaptasyon sorununun nedenleri araştırılmıştır. Bu durumu aşmak için kurumsal, öğrenci ve öğretmen
düzeyinde ihtiyaç analizleri yapılarak ihtiyaçlarımız ortaya konmuştur. Bu ihtiyaçlar çoğunlukla öğrencilerin kişisel ihtiyaçlarına göre dijital ders tasarımı yapabilmek, içerik geliştirmek, öğretim yöntem teknikleri kullanmak gibi konuları içerdiği için bunların hepsini kapsayan “Kişiselleştirilmiş Dijital Sınıf” konusunda öğretmenlerimizin beceri kazanması hedeflenmiş ve bu doğrultuda proje hedefleri konmuştur. Projemiz okulumuzda bir çevre stratejisi ve eylem planı oluşturulması, kurumumuzun ulusararasılaşması ve kapasite geliştirmesi ihtiyaçlarının karşılanmasına da destek olacaktır.
Hedefler
Projemizin ile kurumumuzun, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin eğitimde dijital dönüşüme adapte olmalarını sağlayarak eğitim teknolojilerinin ders ortamlarında ve ders dışı zamanlarda en verimli şekilde kullanılmasını ve bu sayede eğitim hedeflerine en üst düzeyde ulaşabilmesini sağlamak istenmektedir. Ayrıca çevresel konularda da aktif bir okul olma arzumuz mevcuttur. Bu bağlamda projemizin ana hedefleri;
- Öğretmenlerimizin dijital eğitimde kişiselleştirilmiş eğitim faaliyetleri planlama ve yürütme becerileri geliştirmesini sağlamak
- Öğretmenlerin öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik uyarlanabilir dijital ders içerikleri geliştirme becerilerini iyileştirmek
- Çevreci faaliyetleri bir strateji ve planlama dahilinde kurum kültürü haline getirerek öğrencilerin çevre bilinci kazanmasını sağlamak
4- Öğrencilerin BIT araçları kullanma becerilerini iyileştirmek şeklindedir.
Aktiviteler
Proje kapsamında 3 adet ana faaliyet planlanmıştır;
- Kurs Faaliyeti: Okulumuzdan 11 öğretmen Almanya’da “Dijital Eğitimde Kişiselleştirilmiş Sınıf” adlı 6 günlük kursa katılacaklar, ilgili alanda teorik bilgi ve uygulama becerileri geliştireceklerdir.
- İşbaşı gözlem faaliyeti: Kurs faaliyetinin devamında 11 öğretmenimiz Almanya’da Hansa Grundschule okulunda okulun kişiselleştirilmiş sınıf yaklaşımı uygulamaları hakkında veri toplayacaklar ve uygulamaları gözlemleyeceklerdir. Ayrıca okulun çevre stratejisi incelenecek ve çevreci faaliyetleri izlenecektir.
- Uzman daveti faaliyeti: Yurtdışından bir uzmanın okulumuza davet edilerek “İlkokul Öğrencileri için BIT Becerileri” konusunda 25 öğretmenimize bir seminer vereceği ve örnek ders anlatımlarının yapılacağı faaliyettir. Tüm faaliyetler İngilizce olacağı için faaliyetler öncesinde katılımcılar yabancı dil eğitimine tabi tutulacaklardır. Ayrıca alıcı kurumlar ile çevrimiçi kültürel bilgilendirme toplantıları düzenlenecektir.
Sonuçlar
Proje sonunda;
– Ders planları öğrencilerin bireysel ihtiyaçları, öğrenme hızları ve yeteneklerini geliştirecek şekilde esnek olarak tasarlanacak,
– Öğrenci ihtiyaçlarına göre hazırlanmış dijital ders içerikleri üretilecek,
– Uzaktan eğitimde uygulanabilir öğretim yöntem ve tekniklerine hakim olunacak,
– Öğrencilerin çevrimiçi uzaktan eğitim faaliyetleri, bireysel çalışma teknikleri ve ölçme değerlendirme faaliyetleri konularında beceriler kazanmalarını sağlanacak,
– Dijital eğitimde dünyada kabul görmüş iyi uygulamalar uyarlanarak okulumuza transfer edilecek, – Uluslararası işbirlikleri yoluyla eğitimde dünya standartlarını yakalanacak,
– Öğrencilerimizin çağın gerektirdiği dijital beceri kazanmalarını sağlanacak ve bu beceriler eğitim faaliyetlerinde etkili olarak kullanılacak,
– Okulumuz bir çevre eylem planına sahip olacak ve bu sayede öğrencilerimiz çevre bilinci kazanacak,
– AB fonları bölgemizde tanınacak,
– Kültürlerarası etkileşim ve çok dillilik becerileri kazanılacaktır.